Ένα  απόφθεγμα  του Αβδηρίτου  Πρωταγόρου  {  Πρωταγόρας. } που χρησιμοποίησε  ο  ΠτΔ   κ.Παυλόπουλος  προξένησε πολλούς προβληματισμούς  έως και θυμηδία .Ισως , για το μη κατανοητό  ή άστοχο ,σύμφωνα με την γνώμη μερικών , περιεχόμενο της φράσης αυτής.  bandicam 2016-05-04 13-23-12-079Ποιά  όμως  είναι τα »ΧΡΗΜΑΤΑ » ; Είναι τα »ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ‘ ;                                              Γ.Μπαμπινιώτης Τα γλωσσικά παιχνίδια του… Χρηματιστηρίου.                                      bandicam 2016-05-03 19-34-47-0811.Χρήματα = τα  χρή-σιμα  πράγματα ,τα χρειαζούμενα ,των οποίων η αξία είναι  μετρήσιμη δια των νομισμάτων.Δηλ. τα νομίσματα  δεν είναι αυτά καθ’ εαυτά ΧΡΗΜΑΤΑ { δεν  μπορείς να φάς και να πιείς  νομίσματα }. Το πάθημα  του Μίδα  νομίζω  είναι χαρακτηριστικό  παράδειγμα Ο ΜΙΔΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΚΤΩΛΟΣ.                          2.Τί  είναι το  Μέτρο * ;     img072Το ΜΕΤΡΟ  {=ΜΕ+ΤΡΟΝ} είναι το εργαλείο για να ΄βρείς το ΜΕΣΟΝ .Ποιο μέσον ; Αυτό, που βρίσκεται  μεταξύ  δύο  άκρων  : Μιας ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ  και  μιας ΕΛΛΕΙΨΕΩΣ .img0733.Ο άνθρωπος *                           img074 Δηλ.  άνθρωπος το ΟΝ ,που είναι δεκτικό στους Λόγους της επιστήμης . Ο  Πλάτων στον διάλογο -»ΘΕΑΙΤΗΤΟΣ » διερευνά την Επιστήμη δηλ.την επιστημονική γνώση.{187,b}img076Επιστήμη, δεν είναι η οποιαδήποτε δόξα [δοκώ=νομίζω,μου φαίνεται ] αλλά η Αληθής [=η μετ’αποδείξεως]και όχι η Ψευδής [=εικοτολογία ].                                      Ι.{152,a}img067ΙΙ.{161,c}img068III.{189,b}img077I.O Σωκράτης  κατακεραυνώνει τον σχετικισμό της γνώσεως και τον υποκειμενικό της χαρακτήρα ,έργο κατεξοχήν  των Σοφιστών και μάλιστα επί αδράς  αμοιβής.!                                           ΙΙ.Διακωμώδησις των απόψεων του Πρωταγόρου .                            ΙΙΙ.Ο Σωκράτης  στιγματίζει το ‘α΄-νόητον’ της φράσεως: των δε μη όντων ως  ουκ έστι .Δηλ.Μπορεί να μιλήσει κάποιος για αυτά ,που δεν υπάρχουν ;   ΠΛΑΤΩΝ – » ΘΕΑΙΤΗΤΟΣ».img069 Βέβαια ο Πρωταγόρας μπορεί να μην διευκρινίζει τι ποιότητος άνθρωπος πρέπει να είναι ο »άνθρωπος»  αλλά οι γνωρίζοντες το έργο του καταλαβαίνουν.                 ΠΛΑΤΩΝ- » ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ »{ή Σοφισταί}.img080»Αιδώ τε και δίκην » {322,c}

 Αρα  ο »ΑΝΘΡΩΠΟΣ » του  Πρωταγόρου είναι  ΜΟΝΟ ο μετέχων  Δίκης  και Αιδούς.΄Ο ενάρετος  και δίκαιος και σώφρων και κάτοχος της Πολιτικής τέχνης μπορεί να είναι μέτρο των χρημάτων .Οι δε μη μετέχοντες  στα δώρα του Διός { Δίκη και Αιδώς } είναι Νόσημα της πόλεως.                   *ΓΙΩΡΓΟΣ  ΛΑΘΥΡΗΣ -‘ ΟΙ  » ΟΡΟΙ» ΤΟΥ ΣΠΕΥΣΙΠΠΟΥ ‘

 Ισως  σας  φάνηκε παράξενο το άγαλμα του Διογένη  {του Κυνικού }στην αρχή του άρθρου. Δεν είναι σε λάθος  άρθρο. Είναι απλό ,όσοι ακόμη δεν το κατάλαβαν,ο Διογένης ψάχνει για άνθρωπο μεσημεριάτικα .Όπως τότε ,έτσι και τώρα.                                                   ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ :

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

                                                                                                                                                                                                  

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s