Το  <Ευ>  και το  <πολύ>  ερευνά  ο  Νικ.Σαραντάκος  στο άρθρο του << Το ευ και το πολύ>>  . Ενδιαφέρουσα η έρευνα  καθ’όσον το ρητό συχνά  το ακούμε  και μας εντυπωσιάζει.!  Η  έρευνα καταλήγει , ότι το ρητό  δεν υπάρχει  ακέραιο  σε κείμενα της  Αρχαίας  Ελληνικής γραμματείας  αλλά  είναι  αρχαιοφανές ,  μεταγενέστερο και  παραλλαγμένο.  Ας ξεκινήσουμε  την  έρευνα :                                                                          1. ΔΙΟΓΕΝΗΣ  ΛΑΕΡΤΙΟΣ -»ΒΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ‘. { Ζήνων  ο  Κιτιεύς }.τομ Δ’,21 .

 Ο  Ζήνων αντιπαραβάλλει το ‘ΕΥ’ με το ‘ ΜΕΓΑ’ [ όχι με το ‘ΠΟΛΥ’ ] .Επίσης  ο  Ζήνων  δεν ήταν Φοίνικας .ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟΝ ΛΕΞΙΚΟΝ  ‘ΗΛΙΟΥ’  <<Το Αρχαίον  Ελληνικόν  Πνεύμα >> ,{ ΖΗΝΩΝ Ο ΚΙΤΙΕΥΣ }- [ Κ.Δ.Γεωργούλης ].

  2.ΑΘΗΝΑΙΟΣ – ‘ ΔΕΙΠΝΟΣΟΦΙΣΤΑΙ’. τομ.ΙΔ’, {629 b}.

Ποιος ήταν ο Καφισίας ; {149}

  3.ΛΕΞΙΚΟΝ  ΣΟΥ’ι’ΔΑ /ΣΟΥΔΑ :   λ. ‘ μέγα ‘.

Το λεξικό  όντως δεν  αναφέρει τον Καφισία  παρά μόνον τον Ζήνωνα  αλλά μας παραπέμπει στον Διογένη τον Λαέρτιο, που τον  αναφέρει.                                                 4. ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ :-                                                                                        Πράγματι ,η φράση » ουκ εν τω μεγάλω  το ευ κείμενον  είη ,αλλ’εν τω ευ τω μέγα » είναι η πρωτότυπη .Το ‘ευ’ και το ‘μέγα’ είναι  το  ζητούμενο εννοιλογικό  μας  δίπολο.  5. ΝΕΟΦΥΤΟΣ  ΔΟΥΚΑΣ – » ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ». {1834} bandicam 2016-05-31 13-56-03-540img447 Η φράσις  βέβαια  είναι μια παραλλαγή της γνησίας ,που αναφέρει  ο Διογένης ο Λαέρτιος.  Η πραγματική καταγραφή της  υπάρχει  στο βιβλίο                                » ΣΥΝΕΚΔΗΜΟΣ  ΥΓΙΕΙΝΗ » υπό Ι.Π.ΠΥΡΛΑ ,Ιατρού .{1864}bandicam 2016-05-31 13-58-55-477bandicam 2016-05-30 19-33-15-715  Το μυστήριο λύθηκε  αλλά αυτού του είδους οι έρευνες  είναι επιπολής και πολλές φορές ικανοποιούν την χαρά της εγκυκλοπαιδικής μορφώσεως.                                    Τι  σημαίνει  » το  ΕΥ» ;   Το επίθετο είναι : ο,η εύς ,το ευ / ο ,η ηύς ,το ηυ .   

Από την ρίζα * EF –> Εύς  και  Ευ .

»ΤΟ ΕΥ»= , το ορθόν  [90 μοιρ. ], το δίκαιον .

 Αφού το ‘ΕΥ’ έχει σχέση με το ΔΙΚΑΙΟΝ  είναι  Αρετή .Άρα   το ‘ΕΥ’ είναι ΜΕΣΟΤΗΣ { το μέσον μεταξύ  δυο κακιών }.Το δίκαιον  είναι το ΜΕΣΟΝ  μεταξύ  κέρδους  και  ζημίας.  img467    ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ- ‘ΗΘΙΚΑ  ΕΥΔΗΜΕΙΑ ‘,τομ.Α’,Κεφ.3.

img442

Πολλές  φορές  ταυτίζεται  το ΕΥ  με  το ΚΑΛΩΣ.                                                            ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ -» Ηθικά  Νικομάχεια » ,Κεφ ΣΤ'{1143 a}.

ΠΛΑΤΩΝ- » Κρίτων».{ 48 b}.

ΗΣΥΧΙΟΣ ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΥΣ .

ΑΜΜΩΝΙΟΣ-»Λεξικόν  Ομοίων και Διαφόρων  Λέξεων».                                                            Διαφέρει το ‘ευ’ από το ‘καλώς’.

img434 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ -» Ηθικά Νικομάχεια » ,Βιβλ.Β’ {1106 b }                                                        [ Μεσότης  η  Αρετή και το ‘Ευ’].

img452img453 - Αντιγραφήimg472 Το ‘ευ’ λοιπόν  είναι μια ΜΕΣΟΤΗΤΑ γιατί επιδιώκει το ΜΕΣΟΝ μεταξύ δυο άκρων {κακιών} ,μίας  Υπερβολής και  μίας  Ελλείψεως .Ετσι καταφέρνει να είναι ‘ΕΥ’ το ΟΡΘΟΝ, το ΔΙΚΑΙΟΝ ,το  ΑΓΑΘΟΝ . img470                                                                                                                                                         ΠΛΑΤΩΝ -»Τίμαιος».{68 d}

Το αντίθετο του ‘ευ’  είναι  το ‘ κακώς  και  το » δυς»   .» Ευ» το   »εξ ‘ ανατολών»  και  » δυς» το »εκ  δυσμάς’.                                                                                                     ΑΝΝΑ  ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ -»Ο εν τη λέξει  Λόγος».

Το  ‘κακώς’  είναι το αντίθετο  και του ‘ευ’ .Αλλά το κακό  είναι το αντίθετο του αγαθός. Άρα το  ΕΥ  είναι το ΑΓΑΘΟ.                                                                                Ι.ΣΤΑΜΑΤΑΚΟΣ -»Λεξικόν της Αρχαίας  Ελληνικής Γλώσσης».

untitled Συνεπώς το ‘ευ’ είναι μια μεσότητα . Στο ρητό  μάλιστα  μοιάζει  να  αντιτίθεται  στο » ευ» το μεγάλο  ή το πολύ. Με άλλα λόγια μια  αντιδικία αναφύεται  ανάμεσα στην ποιότητα και στην ποσότητα για την πρωτοκαθεδρία.bandicam 2016-05-28 21-10-42-077 - ΑντιγραφήΚαι  το ‘ μεγάλο’  :img454     Kαι το  ‘ πολύ’ bandicam 2016-05-31 13-58-55-477 Είναι    Ποσότητες ,  άρα  ανήκουν  στις ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ  του  Αριστοτέλους.

 Το ‘ευ ‘είναι μέσα  στο’ πολύ ‘  ή  το αντίστροφο ;   

   Οι ποσοτικές  αλλαγές  είναι μετρήσιμες ;                                                                                         .Η  Μεσότης   αναφέρεται  στις Ηθικές  Αρετές ,στην πρακτική και η πρακτική  αναφέρεται στο Ηθος  του ανθρώπου. Αυτές  ως  ποσότητες ασφαλώς και είναι μετρήσιμες. Γι αυτό  χρειαζόμαστε το Μέτρο , για  να βρούμε  το  Μέσον ,που είναι το Αριστον.       » To ‘ευ ‘ δια πολλών αριθμών γίνεται» -ΠΟΛΥΚΛΕΙΤΟΣ.                               Στην Μαρξιστική  Διαλεκτική  Λογική υπάρχει  ο »Νόμος του περάσματος των ποσοτικών αλλαγών σε Ποιοτικές. »                                                                                                                                                                              διαλεκτικηbandicam 2016-05-11 19-07-18-323 Οι Γονείς  μας δίνουν  ‘το ΖΗΝ ‘   και οι Δάσκαλοι  το  ‘ ΕΥ ΖΗΝ’ ..                                            Μέγας  Αλέξανδρος.bandicam 2016-06-03 21-57-13-913μεγασ                                            ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ :

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

 

 

                                                                     

                                                                                   

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s