»  Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμαθείας » .Ο καλός  ερευνητής  της Ελλ.γλώσσας   και αρθρογράφος της  εφ.’ΑΥΓΗ ‘ του ΣΥΡΙΖΑ  Νικ.Σαραντάκος  κατακεραυνώνει  σε πρόσφατο  άρθρο του τον βουλευτή της ΝΔ Ευρ.Στυλιανίδη για τις  ημιμαθείς απόψεις  του .   »  Θυμήθηκα τον ετυμόλογο κ. Στυλιανίδη                                                               Α    Η  ΛΕΡΝΑΙΑ  ΥΔΡΑ.  { ΗΣΙΟΔΟΣ- » ΘΕΟΓΟΝΙΑ » } στιχ.313-314.

Η Λερναία  Υδρα  ,ήταν τέρας  [ νερόφιδο] που ζούσε στην λίμνη Λέρνα /Λέρνη.

%cf%85%ce%b4%cf%81%ce%b1                 Η  λέξη  ‘ΛΕΡΝΑΙΟ’  κείμενο είναι νεολογισμός   και  ακυρολογία. Να γίνεσαι νουνός  και να βαφτίζεις  πράγματα  με παρατσούκλια  είναι διαφορετικό του να ονοματοθετείς. Η ονοματοθεσία είναι επιστημονική πράξη εως ιερή.                                      ΑΜΜΩΝΙΟΣ ,περί ακυρολογίας.    

Η  σωστή  έκφραση  και παροιμία είναι  » ΛΕΡΝΗ ΚΑΚΩΝ »  ή  τερατώδες  κείμενο  ή κείμενο απάτη  { όπως έγραψε η  κ.Κιντή } .Διαβάστε <<   Το » Λερναίο » και ο …. Λερναίος . >> για περισσότερα.lerna

Είναι όμως  έτσι ; Ορθώς   κατηγορεί  τον Ευριπίδη  ο  Νικοκύρης  για τσαρλατανισμό  και κομπογιαννιτισμό ;  Επινόησε  όντως  ο Ευριπίδης  την παρετυμολογία  της  λέξεως  ΕΝΤΕΡΟ ; bandicam-2016-09-23-14-07-42-707 ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ  ΜΠΟΥΡΝΑΖΟΣ  { ΜΕΓΑΣ  ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΗΜΙΜΑΘΕΙΑΣ ! }                         bandicam-2016-09-23-14-14-50-335 Ι.ΠΑΝΤΑΖΙΔΗΣ – » ΟΜΗΡΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ» Άλλο ‘το Έντερο’  και  άλλο ‘τα  Έντερα’.

 

ΟΜΗΡΟΥ  ΙΛΙΑΣ , Ν-507.{ χαλκός  &  έντερα  }.

ΙΩΑΝΝΗΣ  ΣΤΑΜΑΤΑΚΟΣ . Εντερο  { εν }

Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΣ :   ‘ γης  έντερα  πολλά φαινόμενα  χειμώνα  σημαίνει ‘-Αριστοτέλης.

ΠΑΠΥΡΟΣ  : έντερο. {εν }

ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ : έντερο  { εν }

Τα  ‘ΙΕ’= [ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΙΚΑ]  μην  τα   λαμβάνετε [ σοβαρά ] υπόψιν σας .Είναι  ζωηρή φαντασία  ,που κάποτε  εξυπηρέτησε  και Ναζιστικές  – Ρατσιστικές  θεωρίες.Η ιστορία  της  γλώσσας  δεν προχωρά   με υποθέσεις αλλά  με αποδείξεις  και αρχαιολογικά  ευρήματα,που επιβεβαιώνουν  την θεωρία ΄η την διαψεύδουν .Δεν βάζουμε » το κάρο  μπροστά απ’τ’άλογο » .Ο καθένας  μπορεί να ‘πιστεύει’ βεβαίως  ,ό,τι  θέλει .Σε  Ινδοευρωπαίους  ,Εξωγήινους,Εσωγήινους,Ελ,Ρωσοαφρικάνους ,Αυστραλοεσκιμώους κ.α    Διαβάστε  τι σημαίνει *ΙΕ  ΄στον ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ .                                                             { Για  την *ΙΕ  γλώσσα  χωρίς  λαό  να την ομιλεί {?} θα ακολουθήσει  προσεχώς  ειδικό  τεκμηριωμένο άρθρο.}

ΑΠ.ΤΖΑΦΕΡΟΠΟΥΛΟΣ  :  έντερο {εν }                                                                                              Δεν μπορεί να ισχύει ο κανόνας της συνθέσεως  ονομάτων από προθέσεις  ,όπως συμβαίνει με το επίθετο προ-τερος , υπέρ-τερος , για το έν-τερο. 1. Γιατί δεν είναι  επίθετο το  έντερο { δλδ έντερος -α-ον  ;; } αλλά  ουσιαστικό. 2. Δεν ετυμολογείται  από το { εν }-πρόθεση  αλλά από το { εντός}-επίρρημα.

Θα  παρατηρήσατε , ότι  τα  λεξικά   ετυμολογούν το  έντερο από το  { εν }  και  ΟΧΙ  από το [εντός} Δεν είναι το ίδιο όμως  το { ΕΝ } με το { ΕΝΤΟΣ }.Το μεν είναι πρόθεση  το δε επίρρημα .      ΑΝΝΑ ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ .

ΜΕΓΑ  ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟΝ  ΛΕΞΙΚΟΝ . Τα έγκατα  και τα έντερα.

ΑΝASTASIO  MONTIS  – Περί  Ετυμολογίας . ΕΝΤΕΡΑ : δια το τα εντός  ρειν .

ΛΕΞΙΚΟΝ  ΣΟΥ’Ι’ΔΑ  / ΣΟΥΔΑΣ .        Τι εστί  έντερον ;

ΠΛΑΤΩΝ  – »ΚΡΑΤΥΛΟΣ » [ ή περί  ορθότητος ονομάτων }                                   Σωκράτης :  Τι σημαίνει Ετυμολογικά  η λέξη   ΑΝΘΡΩΠΟΣ ;  Αναθρών  ά  όπωπε .! { 399 c}

ΜΕΓΑ   ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟΝ  ΛΕΞΙΚΟΝ .                                                                                                 [ Ανθρωπος = παρά το  άνω  θρείν , ήγουν  βλέπειν. ]

΄Το  επίθετο   indestinus,a,um   δεν ετυμολογείται  από την πρόθεση {in }  αλλά  από το επίρρημα  { intus =ένδον, εντός} .Διαφέρουν  οι  προθέσεις {praepositiones}  από τα επιρρήματα {adverbia}. bandicam-2016-09-23-14-08-22-998     ΑΝΝΑ  ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ  ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ  .INTESTIN =ΕΝΤΕΡΟΝ {intus=εντός }.

ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ  Δ.  ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ.  Intestinus,a,um  { intus=ένδον } 

ΕΥΣΤΡ.ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ .  Intus { in} =εντός.

Για το κείμενο Hellenic Quest  δεν γνωρίζω .Οι λέξεις  όμως  της Ελληνικής γλώσσας  που έχουν δανειστεί οι Ευρωπαίοι  δεν είναι  ευμέτρητες.Αν  μπορούσε δε  κάποιος  να καταγράψει  και να υπολογίσει τις  λέξεις ,που εμφανίζονται σαν Λατινικές  στα  ξένα λεξικά ενώ είναι Ελληνικές ,τότε θα άλλαζαν τα δεδομένα  για την γλώσσα μας.                     ΑΡΙΣΤ.Ε.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ – » Η  Οικουμενική  διάσταση της Ελληνικής Γλώσσας» { συγγραφεύς βραβευμένος  από την Ακαδημία Αθηνών}.

Στην επιστημονική ορολογία η Ελληνική κατέχει πάνω από το  50 %…! Αθροίζοντας  το 4,5,6,7  η Ελληνική αγγίζει το 56,68%..! Η  ΕΠΙΣΤΗΜΗ  ΜΙΛΑ  ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΓΛΩΣΣΑ.

Συμπέρασμα  μετά  από αυτά νομίζω , ότι  ο  προσεκτικός  αναγνώστης  μπορεί να βγάλει.Ούτε  η απαξίώση  και οι προσβλητικοί χαραχτηρισμοί  στον Ευριπίδη από τον Νικοκύρη   βοηθούν [γιατί μπορεί  να  εκτεθείς  εάν είσαι μισοδιαβασμένος ] ,ούτε η  άκριτη υιοθέτηση  και  η  κατάποση  αμάσητων τροφών  .Βοηθά το » ενθυμού απιστείν , άνευ πειστηρίων».Βοηθά ο έλεγχος όσων διαβάζουμε  και ακούμε …                                      Η  γλώσσα  είναι η μάνα  κι  όχι η δούλα του στοχασμού΄.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ :

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

4 thoughts on “Το έντερο και οι αντεροβγάλτες .

  1. Λαμπρά εργασία, κατευξετελίσατε τις προχειρολογίες των αποδομιστών μπολσεβίκων. Εμείς οι Ελληνοαμερικανοί του Ιλλινόϊ σάς συγχαίρουμε από καρδιάς. Οι Θεοί να σάς έχουν καλά.

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s