H  ποίησις λέγει ο Αριστοτέλης – γεννάται από δύο  πηγές .Η μία είναι η  έμφυτος  μιμητική  τάση του ανθρώπου , εκδηλουμένη  παιδιόθεν .Σ’ αυτή, την μιμητική  ικανότητά ,διαφέρει ο άνθρωπος των άλλων ζώων. Ως ‘ ζώον  μιμητικότατον ‘  υπερέχει σε υπερθετικό  βαθμό.  Λαμβάνει δε ο άνθρωπος  τις πρώτες και βασικές μαθήσεις του δια της μιμήσεως *.  Η  άλλη  πηγή   είναι  η  χαρά  ,που αισθάνονται όλοι οι άνθρωποι  για τα  προ’ι’όντα  της μιμήσεως .       AΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ – » Περί  Ποιητικής » , { 1448 b }.

AΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ – » Ρητορική  τέχνη », βιβλ. Α’  { 1371 b }                                                            » Επειδή η μάθηση και ο θαυμασμός  είναι ευχάριστα  τότε και τα παρόμοια προς αυτά θα είναι  κάτι το ευχάριστο[ ηδύ ]. Όπως π.χ.  η μιμητική τέχνη [ ζω-ΓΡΑΦΙΚΗ – ΑΝΔΡΙΑΝΤΟΠΟΙ’Ι’Α { γλυπτική} – ΠΟΙΗΤΙΚΗ ] και  ό,τι  άλλο  ,του οποίου  έχει γίνει καλή μίμηση, ακόμη κι αν αυτό το ίδιο  δεν  μας είναι ευχάριστο .Γιατί δεν χαιρόμαστε από το ίδιο το πράγμα , αλλά από  την μίμησή του και τον συλλογισμό ,ότι  τούτο { το  μίμημα } είναι εκείνο { το πραγματικό},  » ώστε συμβάινει  μανθάνειν {= να μαθαίνουμε} τι {=κάτι}..»

Την άρια ‘ Mίμος ‘  { Ποίηση  Γ. Γιατρομανωλάκη  } ερμηνεύει  ο εξαίρετος  τενόρος  Ζάχ. Τερζάκης  σε μουσική του  Γ. Μαρκόπουλου – » Ανα-γέννηση , ΚΡΗΤΗ ανάμεσα σε Βενετία &  Πόλη »    Γ. Μαρκόπουλος :  Άρια του  Μίμου

Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ  – » Μέγα  Λεξικόν   της Ελληνικής  γλώσσης ».  Τι είναι η άρια ;

Γ.ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ – » Ετυμολογικό  Λεξικό της  Νεοελληνικής  γλώσσας ».                Άρια  : εκ του Λατ.  aera  –>> Ιταλ. aria –>> Ελλ. αήρ { αέρας !}

LIDDELL & SCOTT – »Μέγα  λεξικόν της Ελληνικής γλώσσης ». Μίμος  : 1. ο μιμούμενος  , αυτός , που  παριστάνει κάτι με  μιμήσεις .  2. [ κυρίως ] υποκριτής  θεάτρου , γελωτοποιός .3. Είδος πεζού δράματος.

ΔΑΜ.  ΣΤΡΟΥΜΠΟΥΛΗΣ – » Ετυμολογικό  Λεξικό  της  Ελληνικής ».   Μιμώ  -Μα’ι’μού -πίθηκος.

ΣΚΑΡΛΑΤΟΥ  Δ. του ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ – » Λεξικόν  της  Ελληνικής  γλώσσης ».                 Μίμος  -Μώμος – Μώκος /Μωκός .

«Οι Μάσκες του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου»251D4BE9468CBA4511B46DA683A2B566

  Από  την  λέξη   ΜΙΜΟΣ   έχουμε  οικογένεια   λέξεων : η μιμάς  – η μιμηλή {το  γνωστό φυτό  μιμόζα } – η μίμησις  – μιμηλός,ή,όν  – οι μιμικοί ή δερματικοί  μύες  του προσώπου {οι μορφασμοί είναι αποτέλεσμα της συσπάσεως  των μιμικών μυών } –bandicam 2017-04-21 00-47-00-816 ο μιμητισμός – ο μιμίαμβος  – ο μιμογράφος – το μιμόδραμα { λυρικό δράμα με παντομίμα}  – ο μιμολόγος { ηθοποιός } , η μιμωδία – η μιμώ { μα’ι’μού  ως  μορφάζον  ζώον }. » Μήτε  πλαστά  , μήτε μιμηλά »-παροιμία. Στην Λατινική : μίμος = mimus ,  imitator –>> imitation { π.χ. ιμιτασιόν  προ’ι’όντα }.     ΕΥΣΤΡ. ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΥ – » Λεξικό Ελληνο-Λατινικό ».   Μίμος : imitator {μιμητής} , mimus { o Μίμος }.

ΑΝΝΗΣ  ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ – ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ  – » Αρχιγένεθλος  Ελληνική γλώσσα ».1.                Μimus  εκ του μίμος   2.Ιmitor  εκ του  μιμήτωρ .

ΓΙΑΝΝΗ    ΛΑΜΨΑ – » Λεξικό του Αρχαίου κόσμου » . Μίμος  και  Μιμίαμβος.

Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ – » Ποιήματα ».   «» Οι  μιμίαμβοι  του Ηρώδου «» .

ΓΙΑΝΝΗ  ΛΑΜΨΑ – » Λεξικό του Αρχαίου κόσμου ». Μιμώ  , η μα’ι’μού.

ΣΟΥΔΑ ή ΣΟΥΊΔΑ – »  ΛΕΞΙΚΟΝ ». Πίθηκος  ,η  μιμώ.

AΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ – » Των περί τα ζώα  ιστοριών », βιβλ. Β’ { VIII }.  Ο πίθηκος  , ο κήβος  και ο κυνοκέφαλος   επαμφοτερίζουν  ανάμεσα  στον άνθρωπο  και  στα  τετράποδα .

ΜΠΛΕ  ΠΙΘΗΚΟΙ ‘  Οι Κυανοπίθηκοι (τοιχογραφία) .

ΠΛΑΤΩΝΟΣ – » Πολιτεία  ή  περί  δικαίου », βιβλ. I’ {620 c }. Ο  ψυχή  του  Θερσίτου  ήταν ενδεδυμένη με σάρκα  πιθήκου.!

Ι.ΠΑΣΣΑ – » Νεώτερον   Εγκυκλοπαιδικόν  Λεξικόν   ‘ΗΛΙΟΥ’. Ποιος  ήταν ο Θερσίτης ; Ήταν δύσμορφος  και αθυρόστομος , ψυχή τε και σώματι  πίθηκος.

ΓΙΑΝΝΗ    ΛΑΜΨΑ – » Λεξικό του Αρχαίου κόσμου » . Θερσίτης : Θρασύς , άσχημος , υβριστής .

Τα προηγούμενα  κείμενα  για τον Θερσίτη  είναι  το ένα  στην καθαρεύουσα { Ι.Πασσά } και το άλλο στην δημοτική { Γ.Λάμψα  }.Παρατηρείστε  , ότι δεν έχουν σχέση  με το παρακμιακό μόρφωμα  της  σημερινής   μονοτονικής  { αυριανής   ατονικής  και  στο απώτερο  μέλλον   λατινικής  γραφής } νέο-δημοτικής.

ΠΛΑΤΩΝΟΣ  – » Πολιτικός  ή περί  της  βασιλείας ». { 291 c }.  » Οι     ταραχοποιοί  και  μη  πραγματικοί  πολιτικοί  είναι  άριστοι  μιμητές { υποκριτές}  και γητευτές. Γίνονται  δε  οι  σπουδαιότεροι των σοφιστών.!  Είναι  λοιπόν πολύ δύσκολο να ξεχωρίσεις  τον  Θεατρικό  θίασο από τον Πολιτικό  θίασο. ».

ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ  ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΕΩΣ   – » Περί μιμήσεως ».   Η  μίμησις  είναι πράξη   της αναπαραγωγής ενός  προτύπου . Ο συναγωνισμός { ζήλος } είναι ψυχική  ενέργεια  ,κινούμενη   από θαυμασμό { θαύμα }  προς το  θεωρούμενο  καλό .

Η  έμφυτη και αυξημένη  σε μέγιστο βαθμό  ικανότητα  του ανθρώπου  στην  μίμηση  τον κάνει να ξεχωρίζει από τα άλλα ζώα .Η μίμηση ξεκινάει από  την παιδική ηλικία  και  ωθεί   τον άνθρωπο  στην  υιοθέτηση  προτύπων  συμπεριφοράς  και  στην  μίμηση   ηρώων. Πώς ξεκινάει η μίμηση ; Με τον θαυμασμό .! Αν  πρώτα  δεν  θαυμάσεις  ,αν δεν θαμπωθείς  από κάτι  εκθαμβωτικό   δεν πρόκειται  να ευδοκιμήσει η μίμηση .Το τι και ποιο   είναι  άξιο  θαυμασμού  – γιατί  ό,τι  λάμπει δεν είναι χρυσός – είναι  θέμα  αρετής  και παιδείας. Με αυτό το πάθος , »το  θαυμάζειν »αρχίζει  η  φιλοσοφία   και η χαρά της μαθήσεως. Εκτός  των  μιμολόγων  ,που ασκούνται  επαγγελματικά  με την υποκριτική τέχνη , εραστές της υποκριτικής τέχνης  δηλώνουν και οι πολιτικοί. Μερικοί  δε από αυτούς είναι και φανατικοί .! Η διαφορά  τους  είναι η εξής : ο θεατρίνος  ξέρεις  ότι υποκρίνεται , γι’ αυτό και τον πληρώνεις  , ενώ  ο πολιτικός – σοφιστής  δεν ξέρεις  ότι υποκρίνεται  , γι’ αυτό και τον πληρώνεις.  Συνεπώς  είναι  πολύ  δύσκολο να αναγνωρίσει  και να  ξεχωρίσει  κανείς  τον  Πολιτικό θίασο  από τον Θεατρικό.

‘ Me and my Monkey ‘

Μα’ι’μού  : από το μιμέομαι -μιμούμαι . Μιμητικόν  γαρ το ζώον.   Πίθηκος : από το πείθομαι .Υπάκουον  γαρ το ζώον     * Παιδι και αναπτυξη…: Μίμησις πράξεως  bandicam 2017-04-21 01-32-18-835ΜΙΜΩ , MACACA .

       BIBΛΙΟΓΡΑΦΙΑ :

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s