Eκτός  από την  τελετή  της   Ανάστασης ,που γίνεται τα μεσάνυχτα του  Μ.Σαββάτου ,υπάρχει και η λειτουργία της δεύτερης  Ανάστασης ,που τελείται το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα . Η δεύτερη Ανάσταση  λέγεται κοινώς ‘αγάπη‘ επειδή για την  αγάπη του προς τον άνθρωπο ,σταυρώθηκε ο Χριστός.Εξ ού και το  ‘ φίλημα της αγάπης ‘ μεταξύ των ενοριτών. Συνήθειες  παλαιές  την ημέρα τούτη ήταν  1.  η τελετή της αδελφοποιίας  { ανύψωση της φιλίας σε αδελφική αγάπη } 2.H διακωμώδηση και το κάψιμο του προδότη Ιούδα ή Οβραίου  3.Οι χοροί { στον αυλόγυρο της εκκλησίας  ,ο ιερέας επικεφαλής} , οι αγώνες { πήδημα , τρέξιμο ,λιθάρι,πάλη }, οι κούνιες. Οι κούνιες , που κρεμούν στα δέντρα, προς  επίτευξη  ευφορίας, ΘΥΜΙΖΕΙ   αρχαίο  ελληνικό  έθιμο ! .Είναι  η  Αιώρα  των Αθηναίων . Γ.Α.ΜΕΓΑΣ – » Ελληνικές  γιορτές και έθιμα της  Λα’ι’κής  λατρείας ».

Τα  ‘Μικρά’  ή  ‘ κατ’αγρούς ‘  Διονύσια  περιέλαμβαναν  και δύο  δημοφιλή  παιχνίδια .1] Σκαπέρδα [=διελκυστίνδα ] σκαπέρδα – Μικρός Αναγνώστης    bandicam 2017-04-17 15-59-19-552 και 2] Αιώρα  {= λίκνος  ,κούνια}   αιωρα-5π.χ   ΦΙΝΕΑ – » Γιορτές  Αρχαίων Ελλήνων ».

Διαβάστε  την  συγκλονιστική  ιστορία  της  Ηριγόνης  και  της  Αιώρας .                   ΓΙΑΝΝΗ  ΛΑΜΨΑ – » Λεξικό του Αρχαίου κόσμου ».  Αιώρα : Βακχική  εορτή  των Αρχαίων Αθηναίων ,προς εξαγνισμό των  Ικαρίων  . Ηριγόνη*, η  Αλήτις** {=περιπλανώμενη} αναζητούσε  τον  πατέρα της  κι όταν τον βρήκε  νεκρό από την λύπη της απαγχονίστηκε.

ΗΣΥΧΙΟΥ  του ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΩΣ – » Λεξικόν ». Αλήτις : 1.Εορτή  στην Αθήνα ,  η οποία τώρα  λέγεται  εώρα   2. Όνομα  ημέρας {ή  μαίρας ; }.

ΠΟΛΥΔΕΥΚΟΥΣ  – » Ονομαστικόν  », Δ’55.  Αλήτις : άσμα προσαδόμενον ταίς αιώραις .

» ΘΕΟΣ  ΔΙΟΝΥΣΟΣ  και  ΙΚΑΡΙΟΣ »  { Βίλλα  Διονύσου , μωσα’ι’κό , Πάφος }διον++ικαρ. παφοσ

ΑΠΟΛΛΟΔΩΡΟΥ – » Ελληνική Μυθολογία ». Κατά την βασιλεία του  Πανδίωνος  ήλθαν  στην  Αττική  ο  θεός  ΔΙΟΝΥΣΟΣ  {= οίνος } και  η  θεά  ΔΗΜΗΤΡΑ {= άρτος }.

Στην  Ελευσίνα  ,υποδέχτηκε την  θεά Δήμητρα ο βασιλιάς  Κελεός . Για να τον ευχαριστήσει η θεά  του έδωσε τα Δημητριακά και τον έμαθε την καλλιέργεια αυτών. Στην Ικαρία { Αττικός δήμος  όχι το νησί } υποδέχτηκε και φιλοξένησε τον θεό Διόνυσο ο Ικάριος . Για να τον ευχαριστήσει ο θεός  του έδωσε το κλήμα [ άμπελος ] και του  έμαθε την τέχνη της οινοποιίας .Ο Ικάριος χάριζε απλόχερα το θείο δώρο του  Διονύσου  κερνώντας  οίνο και διδάσκοντας την αμπελουργία  και την οινοποιία .Κάποιοι βοσκοί  όμως υπό  την επήρεια μέθης { από  τον άκρατον  οίνον }  φόνευσαν τον  Ικάριον . Η  Μαίρα***   όμως ,το πιστό σκυλί του , οδήγησε  την  Ηριγόνη στον  τόπο του φονικού. Η κόρη  , από  την  μεγάλη  λύπη της απαγχονίστηκε .Καταράστηκε  όμως  τους φονιάδες του πατέρα της  , να τελειώσουν  με τον ίδιο τρόπο την ζωή τους   οι θυγατέρες τους .

Ι.ΠΑΣΣΑ – » Νεώτερον   Εγκυκλοπαιδικόν  Λεξικόν   ‘ΗΛΙΟΥ’. Ο  θεός  Διόνυσος  εισάκουσε τις κατάρες της και ενέβαλε  μανίαν  στις θυγατέρες των Ικαρίων  ,που  απέθνησκον απαγχονιζόμενες. Μετά από χρησμό του μαντείου  [ αφού δεν κατάφεραν να βρούν το πτώμα της Ηριγόνης  και να του αποδώσουν τις νεκρικές τιμές ] για να αποφύγουν την θεομηνία , θέσπισαν  προς τιμήν  της  εορτή ,την λεγομένη » ΑΙΩΡΑ» και άσμα ,το λεγόμενον ΄ΑΛΗΤΙΣ ‘. Τέλος ο Ζευς  καταστέρισε  και τους τρείς : τον Ικάριον  ως  ΒΟΩΤΗΝ , την Ηριγόνη ως ΠΑΡΘΕΝΟΝ και την Μαίραν ως ΣΕΙΡΙΟΝ  ή  ΠΡΟΚΥΝΑ.

Ικάριον  ως  ΒΟΩΤΗΝ , Ηριγόνη ως ΠΑΡΘΕΝΟΝ , Μαίραν ως ΣΕΙΡΙΟΝ ή ως ΠΡΟΚΥΝΑ.

ΝΙΚ.ΛΩΡΕΝΤΗ – » Λεξικόν  των Μυθολογικών ,Ιστορικών και Γεωγραφικών κυρίων ονομάτων ».  Πανδίων  ο  Α’.

ΙΧΩΡ- » Πάριον   Χρονικόν ». Το 1506/1505 π.χ.  όταν  ο Πανδίων  ήταν  βασιλιάς  των Αθηνών.

ΝΙΚΟΛΑ  ΠΟΥΣΕΝ – » Διόνυσος  και  Ηριγόνη ».{ 1625 }ΠΟΥΣΕΝ-διον+Ηριγ. [1626]

 Thomas Gaisford  – » ETYMOLOGICON  MAGNUM  LEXICON ».  Αιώρα ,εορτή των Αθηναίων ,που την έλεγαν  εύδειπνον .Λέγεται ,ότι η Ηριγόνη  κόρη  του Αιγίσθου και της Κλυταιμνήστρας με τον παππού της , τον  Τυνδάρεων,   ήρθε   στην Αθήνα ως κατήγορος  του  Ορέστη { για τον φόνο των γονιών της }.Όταν όμως ο  Άρειος πάγος απάλλαξε  τον  μητραλοίαν  Ορέστην  , αυτή  απαγχονίστηκε για να γίνει  άγος και μίασμα  στους Αθηναίους .

ΗΣΥΧΙΟΥ  του ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΩΣ – » Λεξικόν ». Εύδειπνος :  1.Είδος  Θυσίας   2.Η  Τριτογενής   3. Νεκρικές  σπονδές.

ΑΙΣΧΥΛΟΥ – » Χοηφόροι »{484} . Εύδειπνα { ευ + δείπνον }  : Νεκρικές θυσίες  μετά δείπνου.

LIDDELL & SCOTT – »Μέγα  λεξικόν της Ελληνικής γλώσσης ». Αιώρα {  αείρω } = μηχάνημα αιωρήσεως , κούνια , κρεμάστρα , είδος οχήματος επί ελατηρίων {;}. 

1018

Η χριστιανική  θρησκεία  έχει αφομοιώσει πολλά στοιχεία  από τα έθιμα και τις παραδόσεις του έθνους μας . Ακόμη και τελετουργικά των Ελληνικών Μυστηρίων  ατόφια ή  παραλλαγμένα  έχουν  ενσωματωθεί  [και αποσιωπηθεί]  από  τις εκάστοτε  πολιτικο-ιερατικές κάστες . Στόχος του  τιμίου ερευνητή  είναι η αποκάλυψη  και  η  εμφάνιση των συνδετικών  κρίκων μεταξύ του παλαιού και  του  νέου. Ο  αληθής  ομφάλιος  λώρος  της  γλώσσας  θα συνδέσει το χθες  με το σήμερα.    Διονύσιος Σολωμός : «Το Έθνος πρέπει να θεωρεί Eθνικόν ό,τι είναι αληθές».

  *Ηριγόνη : ήρι {= ενωρίς , ψιλή και περισπωμένη } +  γόνος.                                                 ** Αλήτις-ιδος. :  εκ του αλάομαι  < άλη  =πλάνη .***Μαίρα  : εκ του μαίρω / μαρμαίρω. Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ  – » Μέγα  Λεξικόν   της Ελληνικής  γλώσσης ».

Σήμερα  δεν ακούγεται το όνομα Μαίρα   γιατί έχει μεταμορφωθεί σε .. Μαίρη.

Υ.Γ. Εξαιρετικό άρθρο { και  ιστοσελίδα }από τον σπουδαίο  ερευνητή Βασ.Χλέτσο. :  ΜΥΘΑΓΩΓΙΑ – MYTHAGOGIA: Ο Ικάριος και ο Θεός Διόνυσος  για όσες φίλες και φίλους  αντέχουν την έρευνα.   Χρόνια πολλά  και το Άγιο φως του Θεανθρώπου  [ όχι του τάφου } να φωτίζει  τις ψυχές σας.                                                 Γ.ΖΑΜΠΕΤΑΣ /Β.ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ –  »Αλητη»                                                                    BIBΛΙΟΓΡΑΦΙΑ : 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s