Εκλεκτούς   μεζέδες   προσφέρει,  λόγω του τριημέρου , απλόχερα ο Ν.Σαραντάκος   συνοδευόμενους από βιολογικούς { bio } σχολιασμούς ,  φρεσκοκομμένους από το   μποστάνι των απανταχού  νεφελοκαλλιεργητών . Μόνο ο τίτλος  του άρθρου  ‘ Προπρωτομαγιάτικα μεζεδάκια ‘.. αρκεί , για να αντιληφθεί  ο αναγνώστης   την  αχλύ , που θα ακολουθήσει..  Κατ’ αρχάς  δεν  είναι δόκιμος  ο τύπος  προπρωτομαγιάτικα.  Δεν  συμφωνεί με την γραμματική αυτή η ανοησία ή τέλος πάντων δεν συμφωνεί με τους  γραμματικούς κανόνες , εάν  είναι  γνωστοί στον αρθρογράφο. ΑΧ.ΤΖΑΡΤΖΑΝΟΥ – » Γραμματική  της  Αρχαίας  Ελληνικής  γλώσσας ».-  Ελλειπτικά παραθετικά ».

Ελλειπτικά παραθετικά ,  γιατί  λείπει   σε μερικά  επίθετα   ο θετικός ή   άλλος βαθμός .Αυτό συμβαίνει  προ πάντων σε επίθετα , που παράγονται από επιρρήματα  ή  προθέσεις. Έτσι  έχουμε  Θετ.{ πρό } – Συγκρ. { πρότερος } – Υπερθ. { πρώτος }.Δεν είναι  ορθή ,  συνεπώς , η σύνθεση  Θετικού  και Υπερθετικού βαθμού : ΠΡΟ + ΠΡΩΤΟΣ  [ ΠΡΟΠΡΩΤΟ-μαγιά].   Γράφει ο Ν.Σ :   ‘ο,τι  το πιο ..ΕΥΗΧΗ  αυτή η επανάληψη του  … PRO { προ  είναι  η πρόθεση  ,το  pro είναι  λατινικό  } ».Mα  δεν πρόκειται  περί  της  ευήχου  επαναλήψεως  ή μη  , μίας  προθέσεως. Εδώ  θυμίζει..  » to kopi ti pita »..! . Ελληνικά  , δηλαδή , αλλοδαπών  μεταναστών ,οι οποίοι   έχουν και την  δικαιολογία τους, ως αλλοδαποί. Οι ημεδαποί  όμως  και μάλιστα  γλωσσολογούντες , έχουν κάποια δικαιολογία  για την βάναυση  μεταχείριση  και κακοποίηση  της ελληνικής γλώσσας ;  bandicam 2017-04-29 10-29-26-219  Στο ακόλουθο  κομμάτι  πρέπει  να δώσω τα συγχαρητήρια μου στον Ν.Σ γιατί  γράφει  ορθώς  την λέξη  συγγνώμη.  Για περισσότερα  δείτε  το :   » Συγγνώμη ή Συγνώμη ; {II} »       Αλλά  το  ‘ τουήτ ‘  γιατί  γράφεται με ήτα και όχι με ιώτα ; Έχει σημασία τελικά η ορθογραφία ή όχι ; bandicam 2017-04-29 10-30-54-269bandicam 2017-04-29 10-28-17-739     Εδώ  σωστά  επισημαίνει,  ο σύντροφος  Ν.Σ ,  το λάθος  του Νικ. Δήμου και καλώς τον ψέγει   για την  αγένειά  του.   Το εξωφρενικό   όμως   δεν  είναι  η  έλλειψη  του διπλού  σίγματος  { -σσ- }  στην λέξη  Κνίτισσα [ εδώ δεν έχει ιδιαίτερη  νοηματική αλλοίωση , παρακάτω θα διαπιστώσετε , ότι σε άλλες  περιπτώσεις   έχει  ]   αλλά  η απαξίωση  της ορθογραφίας !!  Δείγμα  απαιδευσίας  ;  Έλλειμμα   αρχαιοελληνικής   γραμματείας  ;  Απουσία  φιλολογικών σπουδών ;  K.Bάρναλης :   – » ποιος  φταίει; ποιος φταίει; Kανένα στόμα  δεν τό βρε και δεν τό πε ακόμα – » .  Η  ΟΡΘΟΓΡΑΦΊΑ  βεβαίως  ,είναι  απαραίτητη  γιατί σχετίζεται  ΑΜΕΣΑ  με την ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ .Είναι αναγκαία δε  , γιατί   με   την  ετυμολογία   είναι  δυνατή  η  διερεύνηση  της  σημασίας , της ουσίας , του νοήματος  και εν τέλει της αληθείας  , που κρύβει η λέξη. bandicam 2017-04-29 10-31-55-582Προσέξτε  τώρα  το ακόλουθο παράδειγμα  για να διαπιστώσετε  την σημασία της ορθογραφίας  στην διαμόρφωση  αληθούς  νοήματος. . Υπάρχουν  τρία ομόηχα ρήματα , με τρείς διαφορετικές  σημασίες  και  διαφορετική ορθογραφία .                                             1. ΠΤΗΣΣΩ    2. ΠΤΙΣΣΩ     3. ΠΤΥΣΣΩ .       Άλλη  ορθογραφία , άλλη ετυμολογία , άλλο νόημα.  1.ΠΤΗΣΣΩ / ΠΤΩΣΣΩ = εκφοβίζω ,τρομοκρατώ , καταπτοώ, ζαρώνω από τον φόβο μου. ΣΚΑΡΛΑΤΟΥ  Δ. του ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ – » Λεξικόν  της  Ελληνικής  γλώσσης ». Πτώσσω  [πτόα].

{ πτώσσω  —> Πτώξ  > πτωχός / φτωχός = ο δειλός , ως ο λαγός , ο ζαρωμένος από τον φόβο του , ο δια της  επαιτείας  αποζών , ο ζητιάνος }.                     ΠΑΝ.Ε.ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ – » Λεξικό ρημάτων της Αρχ.Ελλ.γλώσσας ».Πτήσσω.

Διαφέρει  ο  πένης   από τον πτωχό . Ο  πένης εργάζεται  και  καταπονείται για να αποκτήσει τα προς το ζην. Είναι  ο προλετάριος  της εποχής , που πουλάει την εργατική του δύναμη.  Πτωχός  είναι ο  επαίτης { ζητιάνος } , αυτός που έχει πέσει κάτω  ή  ο ζαρωμένος  από το φόβο του.                                                                                           AΜΜΩΝΙΟΥ – » Λεξικόν   Ομοίων  και  Διαφόρων  λέξεων ».

2.ΠΤΙΣΣΩ & ΠΤΙΤΤΩ  = εκλεπίζω, ξεφλουδίζω, κοπανίζω. Πτισάνη =  αφέψημα  δυναμωτικό  { χόνδροι  αποφλοιωμένου  κριθαριού   με μέλι  κ. α }.** Πτίσμα = η φλούδα. ΠΑΝ.Ε.ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ – » Λεξικό ρημάτων της Αρχ.Ελλ.γλώσσας ».

ΣΚΑΡΛΑΤΟΥ  Δ. του ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ – » Λεξικόν  της  Ελληνικής  γλώσσης ».                    *Πτίσσω . { συγγ. του  Τύπτω  και  Πίπτω ].

3. ΠΤΥΣΣΩ     = συμπτύσσω , διπλώνω κάτι .  Πτυχή, πτυχίο  ,πτύξις { ανά-πτύξις }, πτύγμα {ανά-πτυγμα}, πτυκτόν { είδος επιδέσμου }, πτυσσόμενο {έπιπλο}.ΠΑΝ.Ε.ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ – » Λεξικό ρημάτων της Αρχ.Ελλ.γλώσσας ».     

Διαφέρει το πτύσσω  από το πτύσω [ μέλλων  του  πτύω ].Εδώ το μονό  ή το διπλό σίγμα {-σ-}  μας οδηγεί σε διαφορετικά συμπεράσματα.

ΣΚΑΡΛΑΤΟΥ  Δ. του ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ – » Λεξικόν  της  Ελληνικής  γλώσσης ». Πτύω = φτύνω .Προσέξτε  την  βασκανία { μάτιασμα}.Το ξεμάτιασμα  είναι το ίδιο .! »Για να μη βασκαθώ ,φτύνω  στον κόρφο μου τρείς φορές ». –Θεόκριτος.

ΔΟΜΗ– » Η  Ιστορία των  Ελλήνων ».  Το κακό μάτι. { Μουσείον  Αντιοχείας  }

Το ακόλουθο  κείμενο ,που αναφέρει ο Ν.Σ είναι ‘κάποιου ‘{ ;} φιλολόγου.! Ατόπημα και αγένεια  από τον ευαίσθητο σε τέτοια θέματα Ν.Σ.  Υποχρεωτική  είναι η αναγραφή του ονόματος  του   φιλολόγου .Άλλωστε  είναι  ο αρμόδιος   να απαντήσει για  τις ..’ασυναρτησίες’ του   και τις ‘κινδυνολογικές  απόψεις  του ,  φιλόλογος  ων.

bandicam 2017-04-29 10-38-16-295  Τα περί της λεγομένης   Ινδοευρωπαϊκής θεωρίας , { παλαιότερα  Ινδογερμανικής , είχε χρησιμοποιηθεί από τον Χίτλερ  για την τεκμηρίωση  της Αρίας φυλής  και την υπεράσπιση του ρατσισμού } μην τα λαμβάνετε σοβαρά υπόψιν σας . Διαβάστε τι γράφει ο καθ. Μπαμπινιώτης  και θα καταλάβετε ,ότι είναι μια αστήρικτη  θεωρία  ,γελοία ενίοτε. Δεν μπορεί να υπάρχει γλώσσα  χωρίς να υπήρξε  λαός ,ο οποίος την μιλούσε.!  Γλώσσα  βρήκαν  ο λαός αναζητείται και καταζητείται. Ο  ευρών  αμειφθήσεται .!!

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ  – » Ηθικά » , [ περί της τύχης ή της αρετής του Αλεξάνδρου ] ,  Β-1. Αντίθετα  από τους  ανύπαρκτους Ινδοευρωπαίους  οι Έλληνες  είχαν  φθάσει  στην  Ινδία  ΠΡΙΝ  από τον Μ. Αλέξανδρο { βλ.ΝΟΝΝΟΥ – »Διονυσιακά » κ. τ. λ }.

{ 5 }

Σάρωση_20170429

1.NOΣΤΙΜΟΝ : από το νόστος  και το νόστος  από το Νέομαι {=θα υπάγω, πορεύομαι, το μεν  απέρχομαι ,  το  δε επανέρχομαι.} Ι.ΣΤΑΜΑΤΑΚΟΥ  – » Λεξικόν  της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσης ».

2. ΛYKEIOΣ   : από τη  λύκη  { Λυκηγενής  Απόλλων } —> λευκόςLux-lucis {Λατ.}=φως. ΣΚΑΡΛΑΤΟΥ  Δ. του ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ – » Λεξικόν  της  Ελληνικής  γλώσσης ».

3.ILLUSTRATION : in + lustrum  από  ιν  {εν} + λοετρόν / λουτρόν  , λούσις . Απαστράπτουσα  καθαριότητα.  ΑΝ.ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ  – ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ» Αρχιγένεθλος  Ελληνική γλώσσα ».

4.FILIUS : από την φράση ‘φίλιος  υιός ‘—> φίλιος { υιός] .Κάτι ανάλογο με την έκφραση ‘νηρόν  ύδωρ’ —> ‘νεαρόν  ύδωρ ‘—> νεαρό / νερό. Το επίθετο δηλαδή , κατέχει  την θέση του ουσιαστικού { ουσιαστικοποιείται }.  ΑΝ.ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ  – ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ» Αρχιγένεθλος  Ελληνική γλώσσα ».

5.MARE : από το μαίρω  = μαρμαίρω { λάμπω, ακτινοβολώ}.» Αλς  μαρμαρέη »ΑΝ.ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ  – ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ» Αρχιγένεθλος  Ελληνική γλώσσα ».

ΜΑΡΜΑΙΡΩ = αστράπτω, λάμπω, ακτινοβολώ. Μαίρα / Μαίρη , ο αστερισμός του κυνός ,  [ βλ.‘Ηριγόνη , η Αλήτις.’ }.

ΜARMOR : από το μάρμαρον {εκ του μαρμαίρω ,γιατί μαρμαρίζει  το μάρμαρο } .ΑΝ.ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ  – ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ» Αρχιγένεθλος  Ελληνική γλώσσα ».

ΕΥΣΤΡ.  ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΥ – » Λεξικό  Λατινοελληνικόν ». Marmor-oris : ο μάρμαρος , [π] η μαρμαίρουσα  θάλασσα , η λεία και  στίλβουσα  επιφάνεια της θαλάσσης .

[Αpoptisis ] ,Απόπτιση  { νεκρών δερματικών  κυττάρων }  και όχι  απολέπιση  { η  ιχθύασις   είναι πάθηση } , νομίζω, είναι η σωστή μεταφορά του  πίλινγκ [peeling ] στην  Ελληνική.  Ούτε  αποτρίχωση , επειδή  pilus  είναι η τρίχα.  Στην απόπτιση  έχουμε απο-πτίσματα** ,ούτε  λέπια , ούτε τρίχες .          Γ.ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ – » Ετυμολογικό  Λεξικό της  Νεοελληνικής  γλώσσας ».     Peeling  < peel  < pilus {=τρίχα}

ΕΥΣΤΡ.  ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΥ – » Λεξικό  Λατινοελληνικόν ». Pilus-I=  η θρίξ {=τρίχα} .

SIMON  GOLDHILL – » Ποιος χρειάζεται  τους Έλληνες ; Ποιος χρειάζεται τα Ελληνικά ;

Εγώ και η Ίρις  σας ευχόμαστε  καλή  ‘εργατική’  πρωτομαγιά …

suhuΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ :

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s